Po 11 rokoch je Slovensko opäť zastúpené na prestížnom veľtrhu v Berlíne
Slovensko má po dlhých jedenástich rokoch zastúpenie na najväčšom svetovom potravinárskom veľtrhu svojho druhu Internationale Grüne Woche. Produkty šiestich slovenských výrobcov z oblastí mliečnych výrobkov, müsli, mäsa, piva, liehovín či mrazeného tovaru bude mať počas nadchádzajúcich dní možnosť ochutnať viac ako 400 000 návštevníkov. Národnú expozíciu zrealizovalo v rámci podpory exportnej politiky slovenských potravinárov Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.
- Po 11 rokoch Slovensko zastúpené na jednej z najprestížnejších potravinárskych výstav
- Slovenskí potravinári prezentujú výrobky pre takmer pol milióna návštevníkov
- MPRV SR podporuje exportné aktivity slovenských výrobcov potravín
„Svetový veľtrh Grüne Woche patrí medzi najprestížnejšie na svete. Zúčastňuje sa ho cez 70 krajín vrátane všetkých našich susedov. Je hanbou, že Slovensko nemalo viac ako desaťročie národný stánok na výstave, ktorej sa zúčastňujú nielen všetky európske krajiny, ale dokonca krajiny ako Nepál, Srí Lanka, či Uzbekistan. Naši potravinári vedia európskym aj nemeckým zákazníkom ponúknuť potraviny špičkovej kvality a čerstvosti. Úlohou agrorezortu je podporiť ich v presadzovaní sa na západných trhoch,“ uviedla vicepremiérka a ministerka Gabriela Matečná. Veľtrh okrem prezentácie kulinárskych špecialít a potravín verejnosti, ponúka výrobcom možnosť nadviazať nové medzinárodné kontakty s obchodníkmi.
Slovensko sa veľtrhu zúčastňuje s národným stánkom o rozlohe 120 m2. „Národnou expozíciou prezentujeme slovenské potraviny, kulinárske tradície, ale aj moderné potravinárstvo. Zúčastnených producentov sme navštívili, a presvedčili sme sa, že ich produkty sú schopné konkurovať kvalitou i cenou v náročnej západoeurópskej konkurencii,“ poznamenal Milan Lapšanský, generálny riaditeľ Sekcie potravinárstva a obchodu. Výstavy sa zúčastňujú výrobcovia, ktorí pri analýzach exportného potenciálu agrorezortu deklarovali záujem o presadenie sa na nemeckou trhu.
SRN s takmer 83 miliónmi obyvateľov predstavuje dôležitého obchodného partnera Slovenska nielen v automobilovom priemysle, ale aj v poľnohospodárstve a potravinárstve. V roku 2016 zaznamenala v tejto oblasti SR vo vzájomnom obchode so SRN pasívne saldo 521 miliónov eur. Vývoz potravinárskych a poľnohospodárskych produktov zo SR do SRN predstavoval 646,5 mil. eur a dovoz zo SRN takmer 1,2 miliardy eur. Pri boji s pasívnym saldom v potravinárstve a poľnohospodárstve Agrorezort v minulom roku zvýšil príspevky na účasť slovenských podnikov na schválených medzinárodných výstavách v oblasti potravinárstva až o 600 percent, z 3 320 € na 20 000 €. Zároveň preplatí ubytovanie a prepravu dvom osobám.
V expozícii národného stánku sa zúčastnili Slovenské potravinárske spoločnosti Banskobystrický pivovar (výrobca piva), HO&PE FAMILY (výrobca a distribútor mrazeného, chladného a suchého tovaru), Malý gazda (výrobca mliečnych výrobkov), PUTIFAR (spracovateľ mäsa z voľne žijúcej zveri), TEKMAR SLOVENSKO (výrobca müsli, cereálnych a ovocných tyčiniek, snackov) a VANAPO (výrobca a spracovateľ liehovín).
Svetový veľtrh poľnohospodárstva, potravinárstva a záhradníctva zelený týždeň „Grüne Woche“ sa koná od roku 1926. Zameraný je na odbornú aj širokú verejnosť, návštevníkom ponúka gastronomickú cestu okolo sveta aj možnosť priameho nákupu výrobkov. Na výstavnej ploche 118 000 m2 sa prezentuje viac ako 1650 vystavovateľov zo 67 krajín sveta a takmer 5000 zástupcov médií. Na najväčšej akcii svojho druhu vystavujú svoje národné expozície výrobcovia, dodávatelia aj obchodníci. Segment veľtrhu je pestrý, zahŕňa ovocie, zeleninu, mäso, údeniny, ryby, dary mora, mliečne aj pekárske výrobky, víno, pivo, destiláty, koreniny, čaje, prehliadky chovov poľnohospodárskych zvierat, poľovníctva, rybárstva, ale aj záhradnú, potravinársku a poľnohospodársku techniku. Ročne veľtrh navštívi cez 400 000 návštevníkov.